Mi a Netvizsga.hu ügyfélszolgálatának elérhetősége? Bővebben...
Fontos számunkra az Ön észrevétele, javaslata, véleménye, ezért kérjük keressen minket ügyfélszolgálatunk elérhetőségein!
Netvizsga.hu ügyfélszolgálatának elérhetősége:
✔ email cím: info@netvizsga.hu
✔ telefonszám (hotline): +36/20-512-60-63
Milyen böngészőkkel használható a portál? Bővebben...
Ajánlott böngésző programok:
✔ Microsoft Internet Explorer
✔ Firefox
✔ Opera
✔ Chrome
✔ Safari
Mi a teendő ha a menürendszer szétesett, nem látható rendesen, vagy nem működik? Bővebben...
Abban az esetben, ha az Ön számítógépén régi böngésző van előfordulhat, hogy a menürendszer szétszórtan látható, vagy egyáltalán nem jelenik meg, vagy nem működik. A korrekt használhatóság érdekében kérjük, hogy töltse le az Ön által használt böngésző (Internet Explorer, Firefox, Chrome, Safari vagy Opera) legfrissebb verzióját!
Mi a teendō, ha nem kaptam meg email-ben a vizsgakódot? Bővebben...
Egyes emailes levelezō rendszereknél (a freemail.hu -nál rendszeresen) elōfordulhat, hogy spam-nek érzékeli a Netvizsga.hu által küldött vizsgakódot tartalmazó levelet, ezért kérjük nézze meg a levelezō rendszerében elōször a spam-ek között is. Ha a freemail-es emaileit egy másik levelezōkiszolgáló (pl.:Outlook Express, Thunderbird stb) segítségével használja, ami már a spameket nem tölti be, akkor nyissa meg a böngészōn keresztül a www.freemail.hu levelezōrendszert és itt keresse a spamek-ek között.
Ha a Netvizsga.hu-tól (netvizsga@netvizsga.hu email címrōl) nem érkezett meg az Ön email címére a vizsga értesítō (mely a vizsgához szükséges belépési kódját tartalmazza), akkor email cím egyeztetés miatt vegye fel a kapcsolatot a vizsgáztatójával, a vizsga szervezōjével.
Vagy keresse ügyfélszolgálatunkat az info@netvizsga.hu email címen vagy a +36/20-512-60-63 telefonszámon.
Mi a teendő, ha a vizsga befejezése előtt megszakadt az internet kapcsolat? Bővebben...
Ha megszakad az internet kapcsolat miután a vizsgát már elkezdte, de még nem fejezte be, kérjük hívja ügyfélszolgálatunkat! Az internet megszűnése esetén az addig kitöltött vizsgafeladatok nem kerülnek mentésre. A mentés csak a vizsga teljes lezárása után történik!
Ügyfélszolgálatunk kizárólag technikai segítséggel kapcsolatban (internet használat, böngésző használata) a vizsgaidőszak alatt, a +36/20-512-60-63 telefonszámon szívesen áll az Ön rendelkezésére.
Mi a teendő, ha a vizsga befejezése előtt áramszünet következik be? Bővebben...
Amennyiben áramszünet következett be miután a vizsgát megkezdte és még nem befejezte be, ez esetben kérjük vegye fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálatunkkal a +36/20-512-60-63 telefonszámon!
Ügyfélszolgálatunk kizárólag technikai segítséggel kapcsolatban (internet használat, böngésző használata) a vizsgaidőszak alatt, a +36/20-512-60-63 telefonszámon szívesen áll az Ön rendelkezésére.
Hogyan lehet nyomtatni? Bővebben...
Ha a dokumentum megjelent, akkor a használt böngésző nyomtatási funkciójára kattintva, a dokumentum kinyomtatható.
Gyakran használt böngészők:
1. Internet Explorer
A felugrott nyomatandó dokumentumban a jobb egérgombbal kattintva lehet kiválasztani a nyomtatást. (Jobb egérgomb / Nyomtatás)
2. Mozilla Firefox
A böngészo menüsorában a File menüből választható a Nyomtatás (File / Nyomtatás)
3. Chrome
A felugrott nyomatandó dokumentumban a jobb egérgombbal kattintva lehet kiválasztani a nyomtatást. (Jobb egérgomb / Nyomtatás)
4. Safari
A felugrott nyomatandó dokumentumban a jobb egérgombbal kattintva lehet kiválasztani a nyomtatást. (Jobb egérgomb / Nyomtatás)
5. Opera
A felugrott nyomatandó dokumentumban a jobb egérgombbal kattintva lehet kiválasztani a nyomtatást. (Jobb egérgomb / Nyomtatás)
Milyen beállítások szükségesek a dokumentumok nyomtatásához? Bővebben...
Ahhoz, hogy a portál által nyújtott nyomtatási lehetőségeket maximálisan ki tudja hasznáni, azaz a legszebb formátumú dokumentumokat, listákat, adatlapokat kapja nyomtatáskor, a nyomtatás előtt bizonyos konfigurálásokat (beállításokat) javasolt elvégezni.
1. Engedélyezzük a háttérszínek és háttérképek nyomtatását! Ellenkező esetben a portál által felkínált nyomtatási kép helyett kizárólagosan fekete-fehér keretekből álló dokumentumot kapunk. Ha engedélyezve van a háttérszín, akkor kapjuk meg a kialakított nyomtatási kép pontos másolatát, ahol az adatok megnevezése halvány szürke háttérben, míg a konkrét adatok fehér alapon fekete betűkkel láthatóak.
A beállítást Internet Explorerben az alábbiak szerint végezhetjük el:
1. Nyissuk meg az Explorer Eszközök menüjében a Internet beállítások panelt
2. Kattintsunk a Speciális fülön
3. A listában keressük meg a Háttérszínek és -képek nyomtatása opciót és jelöljük be.
4. Kattintsunk az OK gombon a változtatás érvényesítéséhez.
2. Használjuk a nyomtatott oldal előnézeti képét ott, ahol lehet!
Bizonyos nyomtatóbarát űrlapokat a portál úgy nyit meg, hogy az ablak tetején látszik a menü. Itt célszerű a menüből kiválasztatni a nyomtatási képet (Internet Explorer estén Fájl / Nyomtatási kép), ahol pontosan megnézhetjük, miképpen fog a dokumentum a papíron látszani. Itt lehet majd beállítani a papír orientációját (álló vagy fekvő) valamint a margók szélességét is.
A listák navigációs gombjainak muködése Bővebben...
Mozgás nagyméretű listákon belül
Olyan listáknál, ahol a felsorolandó elemek száma meghaladja azt a mennyiséget, amely egy képernyőn megjeleníthető lenne, azoknál hasznos a lista alján megjelenő navigációs gombok használata.
A navigációs gombok segítségével mozoghatunk a listán belül oldalanként, azaz mindig annyi sorral előre vagy hátra a listában, ahány sor egyszerre megjelenik a képernyőn. A középen látható szám kettősből a jobboldali jelzi, hogy összesen hány oldalból áll a lista, a baloldali pedig az éppen látható oldalszámot mutatja. Ez utóbbit kézzel is beírhatja, tehát a 100-dik oldal esetén nem szükséges laponként elvánszorogni a 100. oldalra, hanem írja be a 100-as számot, majd kattintson valahol az adatmezőn kívül.
Az egyes navigációs gombok feladata a következő:
A legelső oldalt jeleníti meg. Nem használható, ha az első oldal látható
A jelenleg látható oldal előtti oldal tartalmát jeleníti meg. Nem használható, ha az első oldal látható
A jelenleg látható oldalt követő oldal tartalmát jeleníti meg. Nem használható, ha az utolsó oldal látható
Az utolsó oldalt jeleníti meg. Nem használható, ha amúgy is az utolsó oldal látható
Megjegyzés
Nagyméretű - és ezért áttekinthetetlen - listákat érdemes szűréssel csökkenteni!
A navigációs gombok mellett található még az egy lapon megjelenő adatsorok száma. Ez utóbbi is egy módosítható szövegmező, amelybe beírhatja, hogy egyszerre hány sort kíván egy oldalon megtekinteni.
Ha módosítja az értéket, akkor az új sorok száma után kattintson egyszer az adatbeviteli mező mellé, s a portál automatikusan frissíti az oldat most már a megadott adatsorok számával.
A teljes lista megtekintése egy oldalon
A szűrés gombok mellett olvasható, hogy a teljes lista hány sort tartalmaz. Irja be ezt a számot, vagy ennél nagyobbat a sorok száma adatbeviteli mezőbe, majd kattintson egyet az adatmező mellett.
Hogyan kell a szűréseket használni a listákban? Bővebben...
Listák szűrése
Olyan listáknál, ahol a felsorolandó elemek száma meghaladja a már jól áttekinthető mennyiséget, érdemes a listát különféle szűrési feltételek megfogalmazásával rövidíteni.
A szűrési feladatok elvégzésére alkalmas adatmezők és gombok mindig a lista felső részén találhatók. Példánkban egy olyan lista szűrését mutatjuk meg, ahol a listából két mezőre (is) lehet szűrési feltételt megfogalmazni.
Ha lista fejlécében, az oszlopok megnevezése alatt található egy-egy adatbeviteli mező esetleg legördülő menü, akkor ez azt jelenti, hogy az adott oszlopban felsoroltakra megfogalmazható szűrési feltétel. Egyszerre tetszőleges számú szűrési feltételt adhat meg. A szűrésnél nem szükséges az összes szűrési feltételt kitölteni!
Azokat a sorokat kívánjuk kiszűrni, amelyeknél a Megrendelő nevében bárhol is szerepel a en szó vagy szórészlet, valamint még az is szükséges, hogy a Postacímben a település nevében szerepeljen a Fót karakter sorozat.
Figyelmeztetés!
A szöveg jellegű információt tartalmazó oszlopok szűrésénél a portál mindig részletre keres, tehát nem szükséges a teljes megnevezést beírni (pl. Debreceni Tudományegyetem), hanem elegendő egy jellemző részlet is (pl. debr ). Sok esetben nem is tudjuk pontosan hogy írják a keresendő szót, hiszen például a keresett szó lehet Ferenczy, Ferenczi vagy Ferenci . Ez esetben célszerű a Ferenc szűrési feltételt megfogalmazni.
Miután beírtuk a szűrési feltételeket a megfelelő adatmezőkbe, magát a szűrést a
gombbal kapcsolhatjuk be. A szűrés sok esetben automatikusan is működik, pl. ha egy legördülő menüből választ szűrési feltételt, akkor a választás után automatikusan aktivizálódik a szűrés.
A
nyomógombban a szűrést kapcsolhatjuk ki, a szűrési adatmezők üresek lesznek és ismét a teljes lista áll előttünk.
Megjegyzés
Ha a megjelenített lista lehetőséget ad arra, hogy a lista elemeit különböző rendezési szempontok alapján rendezzük sorba, akkor ezek között a Sorbarendezés legördülő menüben választhatunk. Választás után azonnal (bármilyen további gombnyomás nélkül) a módosított rendezésű lista jelenik meg.
Dátum típusú adatmezők szűrése
Dátum típusú adatoknál a szűrés nem úgy működik, mint a szövegeknél - tehát nem egy meghatározott szövegrészletet keres a program a dátumban -- hanem a bevitt szűrési feltételtől függően:
✔ ha egy konkrét dátumot ad meg (pl. 1957.07.15 vagy 3.15 ami majd automatikusan kiegészül az aktuális évszámmal) akkor a szűrés arra a konkrét napra vonatkozik
✔ ha egy dátum tartományt ad meg (két dátum, egymástól / karakterrel elválasztva. Pl. 2002.01.01/2002.12.31 ) akkor arra a dátum tartományra vonatkozik a szűrés, tehát azok a sorok maradnak meg, amelyeknél a dátum a tartományba esik
✔ ha azt írja be szűrési feltételként, hogy üres, akkor azok a sorok maradnak meg, amelyekben a dátum még nincs kitöltve (NULL -ra is működik)
✔ ha azt írja be, hogy nem üres, akkor azok a sorok maradnak meg, amelyeknél a dátum korábbi ki lett töltve (NOT-ra is működik)
Nem találom az adatmódosításhoz szükséges ablakot! Bővebben...
Az adatmódosító vagy egyéb információs ablak (ami kisebb mint az az ablak, amiben maga a portál látható) valószínűleg azért nem látszik, mert eltakarja egy másik nyitott ablak!
Alul, a tálcán keresse meg a többi ugyanahhoz a böngészőhöz tartozó gombot és kattintson egymás után ezeken. A keresett ablak előbb-utóbb látható lesz!
Hogyan lehet használni a NetVizsga.hu portál szolgáltatását? Bővebben...
Érvényes vizsgakóddal rendelkező vizsgázónak a NetVizsga.hu-n való vizsgázáshoz nem kell a portálon regisztrálnia!
A NetVizsga.hu portálon keresztül történő vizsgáztatás a cégek számára előzetes regisztrációhoz kötött, melyet a NetVizsga.hu belépési felületén az Új vizsgáztató regisztrációjára kattintva tehet meg.
Kell-e előzetesen regisztrálnia a vizsgázónak a NetVizsga.hu-n ha vizsgázni szeretne? Bővebben...
A vizsgázónak nem kell regisztrálnia a NetVizsga.hu portálon a vizsga letételéhez. A vizsgázó a NetVizsga.hu portálra a vizsgáztatótól email-en kapott vizsgakód segítségével tud belépni. A vizsgakódot a NetVizsga.hu belépő felületének zöld mezőjébe kell bemásolnia (beírnia). A vizsgázáshoz szükséges információkat belépés után olvashatja. A vizsgakérdések csak a tájékoztató után, a Megkezdem a vizsgát gombra kattintás után jelennek meg!
Kell-e a vizsgázónak vizsgadíjat fizetnie a NetVizsga.hu portál számára? Bővebben...
A érvényes vizsgakóddal rendelkező vizsgázó számára a NetVizsga.hu portál nem számol fel külön vizsgadíjat, így a portálon keresztül történő vizsgázás számukra díjmentes!
A NetVizsga.hu vizsgáztatás szolgáltatásának teljes költsége a Vizsgáztató céget terheli.
Ki fizeti a NetVizsga.hu portálon keresztül történő vizsgáztatás költségeit? Bővebben...
A NetVizsga.hu portálton keresztül történő vizsgáztatás a cégek számára előzetes regisztrációhoz kötött. (A vizsgázónak nem kell regisztrálnia.)
A NetVizsga.hu által nyújtott teljes vizsgázási szolgáltatás a vizsgáztató céget terheli.
A vizsgázó számára a NetVizsga.hu nem számol fel költséget. !